Wat is de stand van zaken?
Hieronder melden we wat goed gaat.
Wat gaat goed? |
---|
We pasten de apparatuur in de parkeergarage aan. Door gebruik te maken van bestaand materieel van Banakkerterrein konden we dit efficiënt en goedkoop doen. Na de aanpassingen verruimden we de openingstijden van de garage naar 24 uur per dag, 7 dagen per week. Voor het straatparkeren is in 2024 de scanauto daadwerkelijk als handhavingsmiddel ingezet. |
Op dit moment werken we aan het Mobiliteitsplan. Dat is de uitwerking van de Mobiliteitsvisie. De vaststelling van het plan is gepland voor de vierde raadscyclus van 2025 |
We gunden de studiefase voor de Tunnelalliantie. Dat is de samenwerkingsovereenkomst tussen ProRail en de gemeente Etten-Leur om tot aanleg van de tunnel te komen. |
We werken aan het mobiliteitsplan. Dit stellen we in de vierde raadscyclus van 2025 vast. |
Hieronder melden we de projecten die aandacht nodig hebben.
Wat heeft aandacht nodig? |
---|
Het inwerking stellen van fiscaal parkeren op het Banakkerterrein heeft duurt langer dan voorzien. Werknemers kunnen al wel gebruik maken van het terrein. |
De samenwerking met het adviesbureau loopt niet als gepland. Hierdoor liep het vaststellen van het mobiliteitsplan en het opstellen van het uitvoeringsprogramma vertraging op. |
We moeten de aanbesteding voor onderzoeken en technische uitwerking van de oostelijke randweg zo spoedig mogelijk uitvoeren. Dan kunnen we dit blijven combineren met het project voor de tunnel. |
Acties uit het college uitvoeringsprogramma voor 2024:
Naam project | Omschrijving | planning: | |||
---|---|---|---|---|---|
Evaluatie Parkeerbeleid en parkeerbeleid aanpassen | We evalueren en optimaliseren ons parkeerbeleid en passen aan de hand van de opgedane leerpunten uit de evaluatie ons beleid daarop aan. | 2024 | 2025 | 2026 | |
Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan | We maken een verkeers- en vervoerplan waarin aandacht is voor duurzame mobiliteit en een verkeersveilige infrastructuur. Met name de afwikkeling van het verkeer in Haansberg is een belangrijk aandachtspunt. | 2024 | |||
Onderzoek spoortunnel | We onderzoeken de mogelijkheden voor een spooronderdoorgang en starten met een uitvoeringsaanpak waarin we een lobby traject starten om extra inkomsten te realiseren bij ketenpartners. | 2024 | 2025 | 2026 | |
Plan van aanpak en uitvoering verkeersontsluitingen (inclusief tijdelijke aanpassingen Etten-Leur Noord) | Na vaststelling van het verkeers-en vervoersplan, komen we met een plan van aanpak om de geadviseerde wijzigingen in de infrastructuur verder op te pakken. | 2024 | 2025 | 2026 |